Graafisten mallien tyypit

Graafisten

Graafisessa suunnittelussa käytetään visuaalisia koostumuksia ongelmien ratkaisemiseksi ja ideoiden välittämiseksi typografian, kuvien, värin ja muodon kautta. Tätä ei ole yhtä tapaa tehdä, ja siksi graafista suunnittelua on monen tyyppisiä, joilla jokaisella on oma erikoistumisalueensa.

1. Visuaalisen identiteetin graafinen suunnittelu


Brändi on suhde yrityksen tai organisaation ja sen yleisön välillä. Brändi-identiteetti on miten organisaatio viestii persoonallisuudestaan, sävystään ja olemuksestaan ​​sekä muistoista, tunneista ja kokemuksista. Visuaalisen identiteetin graafinen suunnittelu on täsmälleen sellainen: brändi-identiteetin visuaaliset elementit, jotka toimivat brändin kasvona viestittämään näitä aineettomia ominaisuuksia kuvien, muotojen ja värin kautta.

Esimerkiksi: moderni logo ja brändisuunnittelu

Visuaalisen

2. Markkinoinnin ja mainonnan graafinen suunnittelu


Kun suurin osa ihmisistä ajattelee graafista suunnittelua, he ajattelevat markkinoinnille ja mainonnalle suunniteltuja malleja. Yritykset ovat riippuvaisia ​​onnistuneista markkinointitoimista hyödyntääkseen kohdeyleisönsä päätöksentekoprosessia. Upea markkinointi houkuttelee ihmisiä tarpeiden, tarpeiden, tietoisuuden ja tyytyväisyyden perusteella tuotteesta, palvelusta tai tuotemerkistä. Koska ihmiset löytävät visuaalisen sisällön aina houkuttelevampana, graafinen suunnittelu auttaa organisaatioita edistämään ja kommunikoimaan tehokkaammin.

esim .: markkinointimateriaalien suunnittelu

3. Käyttöliittymän graafinen suunnittelu


Käyttöliittymä (UI) tarkoittaa sitä, kuinka käyttäjä toimii laitteen tai sovelluksen kanssa. Käyttöliittymäsuunnittelu on käyttöliittymien suunnitteluprosessi, joka tekee niistä helppokäyttöisiä ja tarjoaa käyttäjäystävällisen kokemuksen. Käyttöliittymä sisältää kaikki asiat, joiden kanssa käyttäjä on vuorovaikutuksessa – näyttö, näppäimistö ja hiiri -, mutta graafisen suunnittelun yhteydessä käyttöliittymä Suunnittelu keskittyy käyttäjän visuaaliseen kokemukseen ja näytön graafisten elementtien, kuten painikkeiden, valikoiden, mikrovuorovaikutuksen ja muun suunnitteluun. Se on UI-suunnittelijan tehtävä tasapainottaa esteettinen vetovoima ja tekninen toiminnallisuus.

esim .: sovellusrajapinnan suunnittelu

4. Julkaisun graafinen suunnittelu


Julkaisut ovat pitkämuotoisia teoksia, jotka kommunikoivat yleisön kanssa julkisen jakelun kautta. Ne ovat perinteisesti olleet painatusväline. Julkaisusuunnittelu on klassinen suunnittelutyyppi – ajattele kirjoja, sanomalehtiä, lehtiä ja luetteloita. Digitaalinen julkaiseminen on kuitenkin viime aikoina lisääntynyt huomattavasti.

esim .: kirjakannen suunnittelu

julkaisu

5. Pakkausten graafinen suunnittelu


Useimmat tuotteet vaativat tietyn tyyppisiä pakkauksia niiden suojaamiseksi ja valmistelemiseksi varastointia, jakelua ja myyntiä varten. Pakkaussuunnittelu voi myös kommunikoida suoraan kuluttajien kanssa, mikä tekee siitä erittäin arvokkaan markkinointityökalun. Jokainen laatikko, pullo ja laukku, jokainen tölkki, kontti tai kanisteri on mahdollisuus kertoa merkin tarina.

Pakkaussuunnittelijat luovat konsepteja, kehittävät malleja ja luovat tulostustiedostoja tuotteelle. Tämä edellyttää asiantuntevaa tietoa tulostusprosesseista ja syvää ymmärrystä teollisesta suunnittelusta ja valmistuksesta. Koska pakkaussuunnittelu koskettaa niin monia tieteenaloja, ei ole harvinaista, että suunnittelijat joutuvat luomaan muita hyödykkeitä tuotteelle, kuten valokuvaus, piirrokset ja visuaalinen identiteetti.

esimerkiksi: etiketin suunnittelu

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *